Utsatta västeråsare får stöd av Västerås stadsmission

Utsatta västeråsare får stöd av Västerås stadsmission

Utsatta västeråsare får stöd av Västerås stadsmission

Sedan starten av Västerås stadsmission 2008 har jag arbetat i olika konstellationer med stadsmissions marknadsföringsmaterial. Mestadels har jag skrivit annonser och utskick i brevform som syftar till att värva nya givare eller att få givare som redan skänkt pengar att skänka igen. 

Brevens upplägg bygger på bevisat effektiva upplägg som både engagerar mottagaren känslomässigt och tydligt visar vem som behöver pengarna, hur de ska användas och vad resultat förväntas bli, samt för de som givit förut, vad stadsmission har lyckats göra med de medel som skänkts, och det mycket viktiga tacket för just ditt bidrag. 

I mitt uppdrag ingick även att intervjua människor i utsatthet för att kunna presentera en autentisk historia. Arbetet jag gjort för Västerås stadsmission har hittills varit ideellt.

Uppdragsgivare: Reklambyråerna Care of Haus och Workbox, samt Västerås stadsmission
Mitt uppdrag: Att skriva givarbrev och liknande