Kundmagasin - läsvärt och varumärkesstärkande

Kundmagasin - läsvärt och varumärkesstärkande

Kundmagasin - läsvärt och varumärkesstärkande

Det kommunala bostadsbolaget Mimer ville ha ett kundmagasin som både informerar hyresgästerna och stärker bolagets varumärke. Som övergripande mål ville Mimer ta positionen som Mälardalens mest attraktiva kommunala hyresvärld och magasinet skulle visa Mimers och stadens goda kvaliteter.

Vi skapade magasinet "Hemma Hos" med lockade läsning med bland annat trender, inredning, hemma-hos-reportage, lokala personligheter och besöksmål, varvat med praktisk information om nybyggen, renoveringar, hyror och liknande. I magasinet lade vi även stor vikt att tydliggöra bostadsbolaget arbete med miljö, källsortering och energieffektivisering, och nyttan det medför hyresgästerna. Med artikeluppslag förankrade i ledningen blev magasinet ett strategiskt verktyg som nådde ut med bolagets kärnvärden.

I mitt uppdrag ingick att föreslå intressanta ämnen och personer att skriva om, samt att skriva hälften av artiklarna. Under fyra år gjorde vi sexton nummer och det resulterade för min del i över hundra kortare och längre artiklar.

Uppdragsgivare: Reklambyrån Care of Haus
Mitt uppdrag: Att föreslå och skriva artiklar